ارتباط با ما

09925138274

سخنگوی بانک مرکزی از آغاز عرضه ۵ هزار دلار با کارت ملی از فردا خبرداد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه به گزارش پروفایننس، به نقل از سخنگوی بانک مرکزی، از فردا، ۱۵ بهمن ۱۴۰۲، هر شخص با ارائه کارت ملی مجاز به خرید ۵ هزار دلار خواهد بود و نیازی به ثبت نام در سامانه‌ها نخواهد بود. افراد می‌توانند با مراجعه به صرافی‌های سراسر کشور به سقف خرید مورد نظر خود دست پیدا کنند. با ...

دلار با کارت ملی
< 1 دقیقه
4 دیدگاه
َadmin
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پروفایننس، به نقل از سخنگوی بانک مرکزی، از فردا، ۱۵ بهمن ۱۴۰۲، هر شخص با ارائه کارت ملی مجاز به خرید ۵ هزار دلار خواهد بود و نیازی به ثبت نام در سامانه‌ها نخواهد بود. افراد می‌توانند با مراجعه به صرافی‌های سراسر کشور به سقف خرید مورد نظر خود دست پیدا کنند.

با توجه به اینکه صرافی‌ها از منابع داخلی این ارز را فراهم می‌کنند، تمام صرافی‌ها امکان عرضه دارند.

براساس آخرین مصوبات بانک مرکزی، شرایط خرید دلار با کارت ملی به شرح زیر است:

  1. تمام بانک‌ها موظفند برای فروش و پرداخت ارز در راستای تأمین نیازهای ضروری (کد ۵۶)، به صورت اسکناس و بر اساس درخواست متقاضی، حساب سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز ارزی بدون دریافت موجودی اولیه ایجاد کنند. توجه: افتتاح حساب به دستور وکیل متقاضی مجاز نیست.
  2. پرداخت اسکناس از حساب ارزی موضوع این دستورالعمل صرفاً به صاحب حساب (به عنوان شخص اصلی) ممکن است.
  3. حساب‌ها فقط برای ارزهای دلار و یورو معتبر بوده و اسکناس‌ها از منابع مربوط به این دو ارز تأمین می‌شوند و صرفاً برای تأمین نیازهای ضروری (کد ۵۶) قابل استفاده خواهند بود.
  4. برداشت اسکناس از حساب، پس از گذشت ۵ روز کاری از زمان واریز به حساب ارزی متقاضی (T+۵) ممکن است. بانک‌ها باید پس از این دوره، در هر زمان به درخواست مشتریان، اسکناس‌های مربوط به حساب را پرداخت کنند.
  5. کارمزد برداشت اسکناس به نسبت ۵ درصد معادل ریال مبلغ برداشت است و نرخ تسعیر برابر با نرخ فروش اسکناس دلار/یورو در سامانه معاملات الکترونیکی ارز، به اضافه یک درصد در روز برداشت، خواهد بود.
  6. دریافت هرگونه کارمزد اضافی از مشتریان برای ارائه خدمات موضوع این دستورالعمل ممنوع است.
  7. حساب ارزی موضوع این دستورالعمل باید حداقل شش ماه باز بماند. توجه: موجودی حداقل لازم برای حفظ حساب ارزی این دستورالعمل ۱۰۰ دلار یا یورو خواهد بود.

4 نظر ارسال شده

  • سلام خسته نباشید،،،سوالم خیلی مهمه خواهش میکنم پاسخ بدین🙏🙏
    ایا در حال حاضر سهمیه دلار با کارت ملی ۵۰۰۰ دلار شده ؟؟؟؟؟ چون من هیچ جای دیگه ای ندیدم چنین چیزی رو بگن و همه از همون سهمیه ۲۰۰۰ یورویی یا ۲۱۰۰ دلاری میگن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
09925138274